close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

האם הכלב שלך זקוק לאילוף?

מערכת שורשכג שבט, תשעו02/02/2016

זכרו, אין כלב תוקפן, יש כלב לא מאולף

תגיות:

בואו נצא מנקודת הנחה חשובה: לא כל כלב זקוק לאילוף. זה לא קשור להיותו גזעי או מעורב, גם לא לצבע שלו ובטח שלא לגודל שלו, זה קשור בעיקר להתנהגות הכלבית שלו וזה קשור מאוד לסוג וגזע הכלב.

כאשר מדברים על סוג וגזע הכלב מדברים על כוח ועוצמה וגם על אופי. פינצ'רים לדוגמה ידועים ככלבים עקשנים, עצמאיים ועושים מה שמתחשק להם (כולל לריב עם כל זכר שהם רואים) ולכן אפילו הם במשקל של כמה קילו דורשים אילוף.

אילוף כלבים מיועד להקניית פקודות בסיסיות לכלבים כמו "שב", "ארצה", "חופשי" ועוד כדי שהכלב יוכל ללכת בבטחה ברחוב, להתנהג נכון עם הבעלים שלו בפארק

וכו' ועד לאילוף כלב שנודע להקנות לו משמעת בסיסית בהתנהגות בבית, וכדי שידע גם מי הבעלים.

יש כלבים שמאופיים הם שתלטנים, וכיוון שהם חיים בתוך בית, חשוב מאוד שהבעלים שלהם יהיו יותר חזקים מהם ואת זה עושים בעזרת פקודות שמסמנות להם מה הגבולות שלהם בתוך הבית, מה מותר ומה אסור ולכן חשוב מאוד לקחת מאלף כלבים.

הגבולות הללו הם חשובים מאוד משום שכלב שרוצים לביית אותו, צריך להיות ממושמע. בכל זאת מדובר בבעל חיים, שנפגש עם עוד אנשים ועם עוד בעלי חיים והוא צריך לדעת להתנהג.

אילוף כלבים - זכרים ואילוף נקבות

עבודה רבה יש למאלף כלבים בכל הקשור לסכסוכים הסטורים בין כלבים שכן זכרים תמיד יריבו עם זכרים ונקבות עם נקבות. זה מה שקורה בכל גינת כלבים. אז תארו לעצמכם שהכלב לא מאולף והבעלים שלו קורא לו והוא לא נשמע לו והוא עוד עלול לגרום נזק לכלב אחר, לפצוע אותו וכו', בסופו של דבר זוהי התנהגות שאינה נחוצה אבל יותר מזה, היא יכולה לעלות לכם בהרבה כסף.

יש סוגי כלבים שמצריכים יותר חינוך ויותר אילוף, ויש כאלה שאפשר לאלף דרך סדרת תרגילים בסיסיים. מה שבטוח אילוף כלבים דורש הבנה של כלבים ומקצועיות. לא כל אחד שאומר לכלב שלו "ארצה" והכלב יושב הופך למאלף. שלא לדבר על כלבים בעייתיים שדרושים דחוף מאלף. הם יכולים לאכול לכם את כל הבית, לתקוף אנשים ועד לתקיפה של הבעלים שלהם. זה לא בגלל שהם תוקפנים, זה בגלל שהם לא מאולפים.

זכרו, אין כלב תוקפן, יש כלב לא מאולף.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה